Training Advies & verkopen

Training adviesvaardigheden & klant helpen inkopen

Hoe zorg je ervoor dat medewerkers het verkopen niet als last zien en er lol in krijgen om de klanten extra service te verlenen met cross selling en upselling? Of herken je het dat jouw mensen goede verkopers of adviseurs zijn maar in de omzet niet vooruit komen?

Veel medewerkers hebben een negatief beeld bij verkopen. Dat is ook logisch, gezien de weerstand om gepusht te worden of niet gezien te worden in behoeften. En dat gebeurt ook snel in het verkopen. Daar hebben we immers veel voorbeelden van. Zo willen wij het niet. Integendeel.

training-klantcontact

Wellicht heb je al naar mogelijkheden gekeken om de omzet en klanttevredenheid te laten toenemen en zijn deze pogingen niet blijvend geweest. Waar het om gaat om de mindset te … over verkopen – intern – bij medewerkers. Zodat medewerkers daadwerkelijk het nut ervan zien en er lol in krijgen. Ook met het inzicht dat ze daarmee de klant blij maken. En dat het niets met pushen te maken heeft. Daarin geven we ze praktische tools om deze upsell en cross sell mogelijk te maken. En dus extra service te verlenen. De klant zal nog blijer zijn met jouw dienstverlening of producten.
We bieden jouw mensen dus een manier om op een prettige manier de behoeftes van jouw klanten te vervullen. Zodat klanten blij zijn met de adviseurs of verkoopmedewerkers.

Omgaan met bezwaren en weerstanden

Vaak wordt er tegenop gezien door medewerkers om om te gaan met bezwaren en weerstanden in het verkoopproces. En gegarandeerd komen deze bezwaren. Dat hoort immers bij het ‘beslismodel’ van iets kopen. Daar hoort het ‘mitsen en maren’ bij omdat wij mensen het spannend vinden om een besluit te nemen over nieuw te kopen diensten of producten. Weerstand hoort eigenlijk automatisch bij het proces. Herken je dat zelf ook?

In dat proces nemen wij jouw medewerkers mee en leren we praktische concrete tools en oefenen we de situaties concreet.
En leidinggevenden nemen we in de training mee zodat zij jouw medewerkers, bij het toepassen op de werkplek, kunnen ondersteunen in de praktijk.

De tools kunnen in overleg met jou maatwerk als onderdeel meegenomen worden in de toolbox of als een apart meetinstrument. Via huiswerkopdrachten en momenten van reflectie tussen de trainingsmomenten door en na de training door werkplekcoaching bijvoorbeeld, blijft de training actueel, speels en praktisch blijft en de eigen verantwoordelijkheid gestimuleerd blijft.
Na afloop van het proces gaan medewerkers met veel plezier aan de slag om de service te verbeteren voor jouw organisatie of afdeling en ook de omzetmogelijkheden te vergroten.

Het resultaat hiervan is omzetverhoging en een nog tevredenere klant. En de medewerkers heeft extra sleutels om service te bieden. Een optimale win/win situaties. Wil jij dit ook? bel dan direct of stuur mij een mail.